luni, 4 aprilie 2011

Bruce Willis a refuzat să răcească reactorul de la Fukushima

Actorul Bruce Willis s-a declarat astăzi dezolat de faptul că nu poate sări în ajutorul poporului japonez. „În mod normal n-aş fi avut nicio problemă să-mi iau ginerele şi încă doi băieţi, să ne legăm de centură căteva pet-uri de Coca Cola de la gheaţă şi să plonjăm direct în miezul reactorului pentru a-l răci. Din păcate, exact acum două săptămâni am început un tratament foarte scump pentru creşterea părului şi medicul mi-a interzis cu desăvârşire expunerea la radiaţii”. Îndrăgitul actor s-a arătat în acelaşi timp îngrijorat de faptul că, în toată lumea, nu mai există nimeni care să execute astfel de misiuni. „De ani de zile am lansat un avertisment: îmbătrânesc şi din spate nu vine nimeni să-mi ia locul. Tinereii aştia din ziua de azi, gen Vin Diesel şi Jason Statham, par duri la prima vedere, dar n-ar fi în stare să salveze nici măcar o pisică urcată în copac de frica maidanezilor”. Întrebat dacă Chuck Norris ar putea fi, totuşi, o soluţie, Bruce s-a arătat destul de sceptic. „M-am gândit şi eu la Chuck, dar nu cred că e bine să-l trimitem pe el. Până la urmă noi vrem doar să răcim reactorul, nu să-l distrugem”.
Declaraţiile lui Bruce Willis au fost imediat preluate de mass-media din România. Astfel, Antena 3 a început o dezbatere cu titlul “Japonia pe marginea prăpastiei. O urmează şi Boc?”, în timp ce, la Realitatea, Monica Tatoiu a ironizat ideea americanului de a răci reactoarele cu Coca-Cola, considerând că o combinatie de lăptişor de matcă şi tinctură de propolis este mult mai potrivită.

3 comentarii:

  1. ce sa spun, ce-am mai ras!

    RăspundețiȘtergere
  2. una din bizareriile psihopatului doct este culisarea intre extreme; capacitatea de a sintetiza teme extrem de serioase pe de-o parte argumentate de solide cunostinte din diverse domenii si pe de alta parte virand brusc catre o puternica atractie fata de morbid sau grotesc - in cazul de fata grotesc, dar neavand simtul penibilului dezvoltat persoana in cauza confunda acest grotesc cu umorul.

    bunul simt ne-ar obliga la retinere macar fata de marile tragedii daca oricum nu putem intreprinde nimic pt acei oameni. sau poate ca ar trebui sa radem cu lacrimi uneori, nu, rasul e sanatos. este vorba de schimbarea inexplicabila de directie de care vorbeam.

    g.

    RăspundețiȘtergere
  3. Well, intr-un fel iti dau dreptate, geniul authentic devine geamanul nebuniei, insa – inainte de orice – eu nu sunt un geniu. Problema asta cu polarizarea constientului, intre seriozitate extrema si derizoriu poate fi o problema a omului empiric (e.g., in timpul razboaielor creste foarte mult curvasareala, cu ideea de substrat: “poate maine vom muri”). Integrarea contrariilor este un deziderat al omului sanatos mental. Exista si alta latura asociata acestor glisari paradoxale, anume cea a nevoii de echilibru, si am sa explic de ce spun asta.

    Dupa marea drama (de fapt, nu stiu cum sa ii zic, pentru ca este dincolo de cuvinte), am auzit diverse persoane din anturajul meu pretinzand cum empatizeaza cu victimele. Mai mult decat atat, in logica lor, daca ei ar fi fost in locul lui Dumnezeu –rezulta din rationamentul lor -, drama din Japonia nu ar fi avut loc, adica le-ar fi facut bine oamenilor aceia, intr-un mod pe care Dumnezeu nu l-a facut. Vezi, spre deosebire de tine, pe mine atitudinile de genul asta ma inspaimanta, acolo este patologia, si am multe argumente pentru a imi sustine pozitia.

    Defectarea reactoarelor de la Fukushima este per ansamblu parte din nenorocirile care au lovit tara, insa parodia de mai sus se refera strict la problema(tica) centralelor nucleare, in pofida asocierilor care se pot face. Personal, nu cred in mantuirea prin (psuedo-)stiinta. Dar stiinta nu este nici buna nici rea in sine, depinde de modul cum este folosita. Natura umana este in asa fel incat perverteste orice. Sigur ca o centrala nucleara nu este o bomba, dar poate deveni.

    M-as bucura ca oamenii sa fie mai atenti fata de ce se intampla la Fukushima, pentru ca deversarea in apele oceanului a mii de tone de apa contaminata direct din reactoare este o actiune de o gravitate extrema, de care prea putini isi dau seama. Eu as urla si le-as spune: “criminalilor”, dar nu pot iesi pe strada sa fac asta.

    Stimate « g », situatia de la Fukushima este extrem de grava, deciziile lor sunt strigatoare la cer, acolo este problema, nu in postarea mea !

    RăspundețiȘtergere