vineri, 10 decembrie 2010

De la Arthur Schopenhauer incoace

Cred Schopenhauer a fost unul dintre primii filosofi, daca nu primul, care a vorbit despre drepturile animalelor. Am remarcat ca, in general, oamenii inteleg putin despre aceasta parte a naturii (sau creatiei, din punctul meu de vedere). In mod paradoxal, atat din evolutionism cat si din creationism rezulta o mare responsabilitate fata de animale. Ca evolutionist, trebuie sa admiti ca animalele sunt rudele tale, chiar daca pe o veriga inferioara, iar din perspectiva creationismului omul are un mandat de a se ingriji de intreaga natura, in mod deosebit de animale.

Am primit clipul acesta pe email de la un prieten, banuiesc ca el mai exista pe vreundeva pe un sait gen youtube. Imaginile surprinse mi se par uimitoare, relevand capacitati empatice nebanuite ale unor specii. Insa nu doar de aceea imi iubesc pisicile :)

In general, interopolarile de tipul postarii de fata sunt subsumate obiectivului mai larg de a dobandi ceea ce as numi "a wider view of the creation" sau "life" (pentru agnostici si atei), din pricina ca eu consider educatia formala actuala doar o indoctrinare si formare a unei categorii de semidocti cat mai lesne manipulabila.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu